Koll på läget ger högre lönsamhet

Kan din organisation bli bättre rustad för att möta kundernas krav? Finns det sätt att fatta bättre och mer exakta beslut, som leder till ökad försäljning och bättre lönsamhet? Svaret på båda frågorna är ”ja”. Genom att använda den geografiska dimensionen i er affärsanalyser kommer ni att se både marknaden och konsumenterna med nya ögon.

Inspiration och kunskap

Foto taget bakifrån på kvinna med färgglada shoppingkassar

Få nya insikter om era kunder

Vill ni öka er omsättning genom fler återkommande köp från era kunder? Genom att analysera era data från t ex bonusprogram och konsumtionsstatistik kan ni utveckla kunderbjudande som träffar rätt och bättre matchar era kunders behov.
Läs mer om kundinsikt

Närbild på kvinna i ytterkläder, gågata i bakgrunden

Skapa ett bättre beslutsunderlag

Riktigt vassa beslutsunderlag är en förutsättning för att skapa framgång inom detaljhandelns hela värdekedja. Geografisk affärsanalys tillför en dimension som ger bättre beslut som i sin tur bäddar för ökade intäkter, bättre marginaler och lägre kostnader.
Läs om bättre beslutsunderlag med geografisk affärsanalys

Optimera ert butiksnät

Förbättra era beslutsunderlag inför nyetablering, förändringar i sortiment eller omstruktureringar i butiksnätet. Få en bild av ert butiksnät, lojalitetsdata, konkurrenssituation, köpkraft och andra faktorer som har betydelse för lönsamheten i era butiker. Hämta guide: 4 steg för lönsammare butiksnät

Nyfiken på hur det fungerar?

Vill du testa?

Boka demo

Vill ni ha nya insikter om er marknad och era kunder? Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig för en demo.