Koll på läget ger högre lönsamhet

Kan din organisation bli bättre rustad för att möta kundernas krav? Finns det sätt att fatta bättre och mer exakta beslut, som leder till ökad försäljning och bättre lönsamhet? Svaret på båda frågorna är ”ja”. Genom att använda den geografiska dimensionen i er affärsanalyser kommer ni att se både marknaden och konsumenterna med nya ögon.

Inspiration och kunskap

Få nya insikter om era kunder

Vill ni öka er omsättning genom fler återkommande köp från era kunder? Genom att analysera era data från t ex bonusprogram och konsumtionsstatistik kan ni utveckla kunderbjudande som träffar rätt och bättre matchar era kunders behov.
Läs mer om kundinsikt

Skapa ett bättre beslutsunderlag

Riktigt vassa beslutsunderlag är en förutsättning för att skapa framgång inom detaljhandelns hela värdekedja. Geografisk affärsanalys tillför en dimension som ger bättre beslut som i sin tur bäddar för ökade intäkter, bättre marginaler och lägre kostnader.
Läs om bättre beslutsunderlag med geografisk affärsanalys

Nyfiken på hur det fungerar?

Vill du testa?

Hämta 4 tips för skarpa beslutsunderlag

En visualiserad, interaktiv guide som konkret visar hur beslutsunderlag ger nya insikter om kunder och konkurrenter, upptagningsområden och val av etablering. Fyll i din e-post så skickar vi en länk till guiden.

Kontaktperson

Sara Mattsson

Tel: 08-655 32 76
sara.mattsson@esri.se