Esri Sverige support byter supportsystem

12 februari 2020

Det kommer att innebära en del nyheter och den största förändringen för er är att ni nu kommer att kunna skicka in ärenden från My Esri-portalen direkt till vår support och även kunna följa ärendet därifrån. Där finns möjlighet att specificera din konfiguration och därmed kan vi komma igång med ärendet snabbare.

För att kunna göra det så måste man vara en användare på My Esri och även få en behörighet som ”Authorized caller”.

Är du administratör på My Esri för er organisation kan du själv tilldela dig den behörigheten och även tilldela den till dina kollegor. Är du inte administratör själv så får du kontakta din administratör och be dem att bjuda in dig till My Esri, om du inte är användare, och att ge dig behörighet att skicka in ärenden.

För övrigt kommer det att vara samma telefonnummer och mejl-adress om man väljer att skicka in ärenden den vägen.

Med vänliga hälsningar

Esri Sverige support

support@esri.se

0770-330690