Vi har gått ifrån att vara en organisation med silos till att bli ett modernt och uppkopplat globalt företag.

- Dr. Wayne Geary, Jones Lang LaSalle

Datadrivna insikter


Med en datadriven approach kan du validera dina antaganden om en plats. Kombinera detta med dina egna data om platser, fastighetskostnader och konsumenter. Använd aktuell information och femårsprognoser för att fatta bättre beslut. Se vilka rapporter och data som finns tillgängligt.









Verktyg för allt mellan val av plats till planering av marknadsföring


Analysera marknaden och bestäm var du ska expandera eller minska ditt avtryck. ArcGIS Business Analyst ger dig geografiska analysverktyg som till exempel: körtider, kundprofilering, kannibalisering och säljprognoser. Skapa upptagningsområden runt föreslagna platser för nyetablering, utför analys på demografi och identifiera marknaden som tilltalas av ditt varumärke.

Visualisera dina analyser med talande infografik


Med ett fåtal klick skapar du anpassade, övertygande infografik utifrån dina egna data i kombination med data som Esri tillhandahåller. Visa demografiska insikter, marknadsprofiler, boendeformer och utbildningsnivåer, utsatta grupper, arbetslöshetssiffror och mycket mer. Anpassa därefter med din egen grafiska profil. Det är enkelt att dela med dig av din infografik. Den kan visualiseras på skärmen, eller exporteras som PDF, HTML eller olika bildformat.

Arbetsflöden som förbättrar planeringen


Balansera nätverket av lokaler för att säkerställa framgången för franchisetagare och distriktsansvariga. ArcGIS Business Analyst levererar automatiserade, tillrättalagda arbetsflöden för områdesdesign, tilldelnings- och upptagningsområden och analyser som visar genomslag på marknaden. Identifiera underpresterande områden och skapa prognoser över kritiska framgångsfaktorer för föreslagna nyetableringar.

Optimera kundsegmenteringen


Oavsett vilket kundsegment du söker så har alla sina unika egenskaper. Genom att förstå kundernas preferenser och behov lär du dig hur du ska nå och attrahera dem. ArcGIS Business Analyst hjälper dig att segmentera kunderna genom att utforska människors beteenden utifrån livsstilsdata. Hitta demografisk information såsom åldersgrupper, inkomster, familjekonstellationer och mycket mer.









Kartor och rapporter som förädlar din marknadsundersökning


Lägg till talande kartor, beskrivande rapporter och infografik i dina marknadsundersökningar. ArcGIS Business Analyst innehåller ett flertal olika förberedda rapportmallar. Du får även tillgång till webbappar som StoryMaps för presentationer på nätet och ArcGIS Maps for Office som låter dig visualisera dina data direkt i Excel.

Vill du veta mer?

Låt oss berätta mer om möjligheterna

Kontakta oss →