Webbinar: Samarbete i ArcGIS – dela och samverka mellan organisationer

Många organisationer arbetar idag i separata GIS-miljöer men har samtidigt behov av att samarbeta över organisationsgränser. Det kan handla om att skapa gemensamma lägesbilder, dela data eller samverka kring samma information – utan att kompromissa med struktur, säkerhet eller kontroll. I detta webbinar visar vi hur du kan använda ArcGIS för att möjliggöra ett strukturerat och säkert samarbete mellan organisationer.

Två personer med laptops mot blå bakgrund, flytande grafik om datadelning. Text: ArcGIS Webbinär Samarbete i ArcGIS.

Webbinaret ger dig konkreta insikter och praktiska exempel på hur du bygger upp en fungerande samverkan. Våra experter delar med sig av best practices inom:

• Samarbete över organisationsgränser – Förstå hur flera organisationer kan arbeta tillsammans i ArcGIS utan att ge avkall på egen kontroll och styrning.

• Delning av data och innehåll – Hur du delar data på ett säkert och kontrollerat sätt.

• Portalverktyg i praktiken – Lär dig hur funktioner i ArcGIS Online och ArcGIS Enterprise stödjer samverkan mellan olika miljöer.

• Hållbara samarbetsmodeller – Så bygger du en långsiktig struktur som fungerar både tekniskt, organisatoriskt och strategiskt.

Se webbinaret

Är du nyfiken på hur du i praktiken kan komma igång med samarbete i ArcGIS? Fyll i dina kontaktuppgifter i formuläret nedan och ta del av inspelningen.

Missa inte heller Esri Sveriges framtida webbinar och event. Ett bra sätt för dig att hålla dig uppdaterad är genom att prenumerera på våra nyhetsbrev. Där tipsar vi om allt från kurser och evenemang till nya innovationer inom ArcGIS.

Två personer framför blå bakgrund använder bärbara datorer. Text: "ArcGIS WEBBINAR Samarbete i ArcGIS". Grafik visar datautbyte.

Se webbinar: Samarbete i ArcGIS

Lämna din e-post nedan för att få länken till webbinaret.



Om skribenten

Taggar