HUI satsar på datadriven analys och smarta kartor

Samverkan

HUI satsar på datadriven analys och smarta kartor

Det är spännande att följa hur HUI i digitaliseringens anda jobbar med göra relevanta data och insiktsverktyg tillgängliga för detaljhandelns aktörer. På så sätt får en bransch i omvandling bättre förutsättningar att förstå komplexa samband och fatta avgörande affärsbeslut baserat på fakta.

HUI Maps är resultatet av ett fokuserat projekt och blir en unik resurs där svensk detaljhandel får tillgång till relevant data och visualiserande analysresultat i smarta digitala kartor. Verktyget bygger på ArcGIS-plattformen och har utvecklats av oss på Esri Sverige. Tobias Rönnberg, projektledare HUI Maps på HUI Research, säger så här:

Med HUI Maps följer vi med i branschens digitalisering och samlar flera av HUIs databaser i ett kraftfullt och illustrativt arbetsverktyg som kommer att vara till stor hjälp för beslutsfattare i handeln.

I samband med lanseringen av HUI Maps våren 2019 inleder HUI och Esri Sverige ett samarbete kring gemensamma tjänster riktade till detaljister, fastighetsbolag, kommuner och andra aktörer kopplade till detaljhandeln.

Läs mer: HUI om HUI Maps

Om skribenten: Johan Hansson - Key Account Manager

I sin roll som Key Account Manager på Esri Sverige hjälper Johan Hansson företag att utveckla sitt verksamhets- och beslutsstöd med GIS. Johan har sedan tidigare en lång erfarenhet av IT-branschen, bland annat med inriktning på beslutsstöd.

Relaterade inlägg

Datadrivna insikter

Prenumerera på vårt nyhetsbrev