Champion
En “champion” är en person som engagerar. Kapaciteten att se hur GIS kan förbättra organisationens processer och stärka dess affär är lika viktigt som förmågan att tydliggöra och kommunicera nytta och värde.
En geospatial strategi är en affärs- och verksamhetsorienterad plan som definierar hur GIS ska bidra till att stärka en organisation och dess affär. Organisationer som utvecklar och implementerar den här typen av strategi skapar förutsättningar att – med utgångspunkt från faktiska behov, verksamhets- och affärsmål – ta hävstång på GIS-teknologin för att lösa organisationens utmaningar.
Börja med att sätta ihop en grupp av representanter från olika delar av verksamheten. För att skapa och få genomslag för den geospatiala strategin behöver du få med dig rätt personer.
När arbetsgruppen är på plats är det dags att påbörja strategiarbetet. Skapa och genomför den geospatiala strategin i fyra steg.
Ett white paper ger dig insikter och verktyg för att skapa en verksamhets- och affärsorienterad strategi. Kanske behöver du sedan handfast hjälp att skapa själva strategin?
Kontakta våra kursrådgivare
0771-98 48 00