Skip to Content

Skillnader mellan My Esri och ArcGIS Online

Det blir ofta missförstånd och förvirring när det gäller portalerna My Esri och ArcGIS Online (AGOL).

Denna film beskriver skillnaderna mellan dessa portaler.

Till toppen

Skapa ärende direkt från My Esri

Sedan mitten av februari 2020 finns det nya möjligheter att skapa och följa upp supportärenden via My Esri-portalen. Det som behövs är en användare på My Esri som är knuten till den organisationen med behörigheten "Behörig kontaktperson", eller "Authorized caller" för dem som kör på engelska.

Ärenden inkomna via My Esri-portalen får i regel en snabbare uppstart i och med att ni redan angett nödvändig teknisk information via formulär. Dessutom har ni då också gjort den administrativa registreringen åt oss vilket gör att vi kan ägna full kraft åt själva ärendet. En ytterligare fördel är att ni får en samlad bild över alla pågående och stängda ärenden mot Esri Sverige support genom portalen.

Följ guiden för att skapa ärende som användare på My Esri

Följ guiden för att bjuda in användare till My Esri, som administratör

Till toppen

Tilldela E-learning inom organisation

Den här filmen visar hur man tilldelar och följer upp E-learning inom organisationen.

Till toppen

Kom i gång med E-learning på My Esri

Som del av ditt ArcGIS-underhåll har du tillgång till fria kurser och webbinar. Den här filmen går igenom hur du kommer i gång och vad det finns för sorts kurser.

Till toppen

Kontakta supporten

My Esri

Skapa och följ supportärende

My Esri

Skicka ett meddelande

support@esri.se

Kontakta oss

Välkommen att ringa

Vi finns på plats vardagar 8.30–11.30, 12:30–16.00.

0770-33 06 90