Skillnader mellan My Esri och ArcGIS Online
Det blir ofta missförstånd och förvirring när det gäller portalerna My Esri och ArcGIS Online (AGOL).
Denna film beskriver skillnaderna mellan dessa portaler.
Skapa ärende direkt från My Esri
Sedan mitten av februari 2020 finns det nya möjligheter att skapa och följa upp supportärenden via My Esri-portalen. Det som behövs är en användare på My Esri som är knuten till den organisationen med behörigheten "Behörig kontaktperson", eller "Authorized caller" för dem som kör på engelska.
Ärenden inkomna via My Esri-portalen får i regel en snabbare uppstart i och med att ni redan angett nödvändig teknisk information via formulär. Dessutom har ni då också gjort den administrativa registreringen åt oss vilket gör att vi kan ägna full kraft åt själva ärendet. En ytterligare fördel är att ni får en samlad bild över alla pågående och stängda ärenden mot Esri Sverige support genom portalen.
Följ guiden för att skapa ärende som användare på My Esri
Följ guiden för att bjuda in användare till My Esri, som administratör
Tilldela E-learning inom organisation
Den här filmen visar hur man tilldelar och följer upp E-learning inom organisationen.
Kom i gång med E-learning på My Esri
Som del av ditt ArcGIS-underhåll har du tillgång till fria kurser och webbinar. Den här filmen går igenom hur du kommer i gång och vad det finns för sorts kurser.
Skapa supportärende
My Esri
Skapa och följ dina supportärenden
Frågor?
Skicka ett meddelande
Få svar via e-post.
Välkommen att kontakt oss
Vi finns på plats vardagar 8.30–11.30, 12:30–16.00.