Hur skapar du en säker och strukturerad samverkan mellan flera organisationer i ArcGIS? När olika verksamheter arbetar i separata GIS-miljöer uppstår ofta behovet av att dela data, bygga gemensamma lägesbilder och samarbeta kring samma information – utan att förlora kontroll över data, användare eller struktur..
I det här webbinaret visar vi hur du kan använda ArcGIS för att möjliggöra effektiv samverkan mellan organisationer och samtidigt behålla en tydlig styrning av innehåll, behörigheter och ansvar.
Webbinaret erbjuder:
- Förståelse för hur samarbete mellan organisationer fungerar i ArcGIS
- Konkreta exempel på säker delning av data och innehåll
- Genomgång av funktioner i ArcGIS som stödjer samverkan
- Praktiska tips för att bygga hållbara och skalbara samarbetsstrukturer
- Inspiration kring hur organisationer kan arbeta tillsammans utan att kompromissa med kontroll och säkerhet
Vad innehåller webbinaret?
Under webbinaret får du praktiska exempel på hur du kan:
- Skapa samarbete över organisationsgränser
- Dela data och innehåll på ett säkert och strukturerat sätt
- Använda portalverktyg i ArcGIS Online och ArcGIS Enterprise
- Bygga hållbara samarbetsmodeller som fungerar tekniskt och organisatoriskt
- Strukturera delning och åtkomst för långsiktig förvaltning och styrning
För vem är webbinaret?
Webbinariet riktar sig till GIS-användare, GIS-analytiker och administratörer. Det är även relevant för beslutsfattare som vill förstå nyttan med automation och hur Python kan bidra till en mer effektiv GIS-verksamhet.
Webbinaret är en timme långt.
Fyll i formuläret för att få tillgång till webbinaret. Titta när det passar dig!